madelenejonsall

Välkomna hit! Jag som skriver heter Madelene och är 28 år. Snart är det dags för mig att bli fru Rafner <3 Här bloggas det om livet som mamma till världens finaste Lion, att bli mamma är det bästa som hänt mig! Det kommer också skrivas om en hel del matlagning och bakning eftersom det görs så fort jag får tid. Jag kommer dela med mig av våra dagar och ljuspunkterna i mitt liv. Trevlig läsning!

Saffransbullar på jäsning

Publicerad 2012-11-24 19:58:08 i Dagbok,

På förmiddagen var jag på ett riktigt ruttet humör, tur att det gick över när jag fick lite sol på näsan :)
 
Julsuget är stort så nu har jag exprimenterat lite i köket. Saffransbullar med en mandelmassa/apelsinfyllning, tror det kan bli riktigt gott men får återkomma i frågan då de gräddats! Doftar härligt juligt och jag känner att jag måste plocka fram adventspyntet redan imorgon till tonerna av härlig julmusik, det borde lysa upp även i den tråkiga stormen som väntas. Saffran var förresten löjligt dyrt i Norge (30kr/ 0,25g) så det ska jag komma ihåg att köpa med mig då vi är hem vid jul.
 
 
Stackars LillLion är toktäppt i näsan men hoppas innerligt att han ska få sova inatt. Glad som en sol är han ändå och låter sååå söt men ynklig då han pratar :/
 
Idag inhandlades ännu en julmattidning och jag blir verkligen chockad över hur traditionerna kan skilja sig så mycket från Sverige matmässigt.. Vi ska förhoppningsvis hinna prova lite smått och gott så ska jag återkomma till det under de kommande veckorna i bloggen.
 
Kan också tala om att lila är en julfärg i Norge.. Rött, vitt och lila! Hmm jag tycker det är en påskfärg men här finns lika mycket i lila som i rött.
 
 
 
Nä nu ska bullarna in i ugnen så blir det nybakat med ett glas kall mjölk till Så mycket bättre! Sylvias kväll och jag som många andra funderar om vi ska se en film istället...
 
Hoppas er lördag har varit härlig.
 
Kramar
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Jonsäll

Jag är en 26årig mamma som ursprungligen kommer från de djupa skogarna i hälsningland. Kärleken och livet har sedan lett mig till Stockholm och nu bor vi i en härlig kuststad i Norge. Jag läser just nu till lågstadielärare på distans och siktar sedan på att läsa vidare till speciallärare eller talpedagog. Förutom att umgås med min underbara familj och våra fina vänner så älskar jag att laga mat och baka. När tiden finns så plöjer jag gärna böcker eller pysslar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela