madelenejonsall

Välkomna hit! Jag som skriver heter Madelene och är 28 år. Snart är det dags för mig att bli fru Rafner <3 Här bloggas det om livet som mamma till världens finaste Lion, att bli mamma är det bästa som hänt mig! Det kommer också skrivas om en hel del matlagning och bakning eftersom det görs så fort jag får tid. Jag kommer dela med mig av våra dagar och ljuspunkterna i mitt liv. Trevlig läsning!

Vi kommer hem!

Publicerad 2012-12-04 17:53:23 i Dagbok,

Tänka sig att det blev inte alls som vi trodde för en vecka sedan då vi ställde in oss på Norge med nytt kontrakt till slutet av september. Istället kommer vi flytta till Edsbyn nuuuu! Underbart ska det bli :D Till en början ska vi bo med mamma i huset så får vi se vad som händer sedan.
 
Lion säger att han vill flytta NU så det blir nog alldeles fantastiskt att sluta ha livet på standby och börja starta det liv vi planerat för i många år!
 
 Flyttlasset går redan nästa helg och om vi ska ha en chans att hinna packa innan dess behövs varje ledig minut till packning så det kommer vara ganska tyst i bloggen resten av dec skulle jag tro.. Jag och Lion flyger som planerat till Edsbyn på söndag efterom det går fortare att packa ensam än två vuxna med honom ;) Men innan vi åker vill vi såklart hinna med att packa så mycket som möjligt.
 

På söndag är det dessutom visning av lägenheten så vi hoppas att någon vill flytta in så fort som möjligt så vi slipper dubbla hyror i januari.
 
Helgen med Britta i Oslo var hur mysig som helst och jag kom hem med ett fyllt energiförråd med fina minnen med mig hem. Här kommer lite bilder från Oslo och hotellet.
 
 
Vi hann med att se det vi ville och höjdpunkterna var en underbar papperbutik där vi spenderade säkert en timme och då vi gick lite fel så vi sprang på en indisk matbutik med färska curryblad, hurra! Vi tog det väldigt lugnt, åt god mat och fikade och åt i flera timmar.
 
Bussen hem var lite försenad för snön hade nämligen börjat falla även i Arendal! Lion ville ut på direkten igår men han hade nog inte räknat med att det var så rackarns kallt och svårt att gå i flera dm med snö <3
 
Nu kommer strax min stora älskling hem och då ska vi susa iväg och köpa lite plastsäckar, bubbelplast och wellpapp för här ska packas i 120!
 
Hoppas ni får en underbar vecka meed mycket julmys :)

Kommentarer

Postat av: Stinislinis

Publicerad 2012-12-04 18:48:29

Men va roligt :) ska ni flytta hem ;) synd jag inte visste det för en månad sen, då hade ni kunna hyrt hus på danes :) men det är uthyrt redan.

Men mysigt för er att ni ska till dina hemtrakter det förstår jag betyder mycket för dig :)

Svar: Va gulligt av dig, tack! Det känns jättebra och mysigt att för första gången på sju år bo nära familj och släkten igen :)
Kram
Madelene Jonsäll

Postat av: Britta

Publicerad 2012-12-04 18:52:27

Tack för helgen! Var hur mysigt som helst! Hoppas allt går bra och att du hinner med alla sista-gången-saker i veckan! Karin hälsar att det går jättebra med en mellanlandning där om så önskas! :)

Svar: Va gulligt av henne! Och tack igen för den kanonmysiga helgen, ser fram emot att träffas oftare framöver :D
Madelene Jonsäll

Postat av: Sofie jonsäll

Publicerad 2012-12-04 19:06:24

Men va kul :) välkomna hem!

Svar: Tack :D
Madelene Jonsäll

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-12-04 21:45:26

Men va underbart!!! Vad glad jag blir för er skull!! Så mysigt att komma närmre släkten, vilken lycka för alla partner inte minst för Lion :)

Själv blir jag blir så lycklig över att se A glädje o kärlek när han är tillsammans m släkten!

Vi måste prata "live" snart!

Stor kram till finaste familjen


Svar: Ja vi måste verkligen prata någon dag när vi kommit till Sverige! Saknar er <3
Kommer säkert bli alldeles fantastiskt för oss alla att bo närmare familj och släkten igen!

Stora kramar till er
Madelene Jonsäll

Postat av: Julia

Publicerad 2012-12-04 22:03:57

Ååh, hörde om flytten hem! Tänk vad mysigt, då ska vi ses och fika och greja. Kommer bli hur bra som helst! Kramar

Svar: Ja, åh va mysigt vi ska ha! Längtas :D Kramar
Madelene Jonsäll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Jonsäll

Jag är en 26årig mamma som ursprungligen kommer från de djupa skogarna i hälsningland. Kärleken och livet har sedan lett mig till Stockholm och nu bor vi i en härlig kuststad i Norge. Jag läser just nu till lågstadielärare på distans och siktar sedan på att läsa vidare till speciallärare eller talpedagog. Förutom att umgås med min underbara familj och våra fina vänner så älskar jag att laga mat och baka. När tiden finns så plöjer jag gärna böcker eller pysslar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela