madelenejonsall

Välkomna hit! Jag som skriver heter Madelene och är 28 år. Snart är det dags för mig att bli fru Rafner <3 Här bloggas det om livet som mamma till världens finaste Lion, att bli mamma är det bästa som hänt mig! Det kommer också skrivas om en hel del matlagning och bakning eftersom det görs så fort jag får tid. Jag kommer dela med mig av våra dagar och ljuspunkterna i mitt liv. Trevlig läsning!

Sista dagen som Norgebo

Publicerad 2012-12-08 12:35:39 i Dagbok,

Jag skrev ett lååångt inlägg igår men allt försvann.. Typiskt!
 
Vi har packat för fullt och sålt vår soffa!? Daniel har fått dille på att sälja allt vi äger och har, jag är på riktigt rädd för vad han hittar på under nästa vecka innan flyttbilen kommer och räddar våra saker ;) Han har iaf lovat att behålla sängen..
 
Imorgon väntas det komma en halvmeter snö i Kristiansand.. Håll tummarna för att vi kommer iväg som vi ska imorgon och att bilresan går bra, läskigt. Försökte boka om men det var så rackarns dyrt så vi hoppas att allt går bra ändå.
 
Tänk att idag är det sista dagen vi bor i Norge!? Mycket konstigt. Jag har gräslig mensvärk idag men vi måste ut i den strålande solen och njuta av solen och allt det vackra häromkring. Havet eller stan?? Kanske hinner vi med båda?
 
Britta här är förklaringen till att jag kom till Oslo med ena benet rakat och fint medan det andra benet inte hade sett röken av ett rakblad.. Någon kom och störde i min uppladdning ;)
 
 
Så en bild från igår då det där med badkritor nådde en ny nivå. Lion försökte måla sig själv till en katt som vi sett att de gjort i köpcentrumet på stan.
 
När jag var borta förra helgen började Lion säga sitt namn (Lelle). Gullgroda!
 
Vi har hunnit väldigt långt med packandet så vi kan faktiskt unna oss en dag att njuta av Arendal. Det har gått mycket snabbare och lättare att packa denna gång. Troligtvis för att vi rensade ganska bra då vi flyttade hit :)
 
Hoppas ni får en härlig helg, kramar från oss

Kommentarer

Postat av: Britta

Publicerad 2012-12-08 19:24:40

Haha sötlion! Eller blir det Lelle nu ;) Hoppas allt går bra för er imorgon, tur att det inte va en halvmeter snö iaf :)

Svar: Haha ja herregud va nervös jag var ett tag ;) Ja Lella Lalla Lelle, vi får se vart det slutar.. Namnbyte kanske? Kramar
Madelene Jonsäll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Jonsäll

Jag är en 26årig mamma som ursprungligen kommer från de djupa skogarna i hälsningland. Kärleken och livet har sedan lett mig till Stockholm och nu bor vi i en härlig kuststad i Norge. Jag läser just nu till lågstadielärare på distans och siktar sedan på att läsa vidare till speciallärare eller talpedagog. Förutom att umgås med min underbara familj och våra fina vänner så älskar jag att laga mat och baka. När tiden finns så plöjer jag gärna böcker eller pysslar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela